יום שלישי, 3 באוקטובר 2017

מיס מנדלה מתארחת ומספרת – פרוייקט פינות עבודה

גוגל גילה לי שיש דבר כזה "יום שפר את המשרד שלך".
בתאריך 4.10 בעלי עסקים ועובדי משרדים ברחבי העולם 
משנים ומשפרים את הפינה או המשרד שלהם.
זה יכול להיות משהו גדול כמו להחליף ריהוט; משהו קטן כמו להוסיף עציץ, או לתלות תמונה. 


לטובת מי שרוצה לפרגן לפינת העבודה, פניתי לעמנואלה בינר, מיס מנדלה, שתספר על פרוייקט "פינת עבודה" שלה ותשתף בטיפים שצברה לאורך הפרוייקט. 


עמנואלה בינר, מיס מנדלה. צילום: מאיה חבקין



מי את עמנואלה? 


שמי עמנואלה בינר, תושבת אבן יהודה.
מגזין 'מיס מנדלה' הוא המקום שיצרתי כדי לשתף בעולם שגיליתי ואני ממשיכה לגלות כל יום - עולם של נשים ושל מרחבי עבודה. 
לפני שהתחלתי לערוך את המגזין הייתי כלכלנית. לפני שלוש שנים החלטתי לקחת הפסקה ולעשות משהו אחר. עם הזמן גיליתי את הכתיבה וגם חזרתי ליצירה,
שם מצאתי אהבה חדשה.



מה הוא פרוייקט פינת העבודה? 


כשהתחלתי לסדר לי פינת עבודה וחיפשתי השראה, פניתי לפינטרסט. מצאתי אינסוף פינות מוארות, מעוצבות ומושלמות. במקביל התחלתי לגלות פינות 'אמיתיות', מלאות השראה, שצולמו ברגע אחד של הפוגה מהעבודה. הפינות היו של נשים ישראליות – מעצבות, מאיירות, יועצות, צלמות. נשים שפינו מקום, פינה או חדר בבית לעצמן.
פתאום נולד רעיון - לספר על פינות עבודה. גיליתי כמה פינות יפות, פניתי לבעליהן והצעתי לשתף את הפינות שלהן. ופתאום היה את "פרוייקט פינות העבודה של מיס מנדלה". 
הפינה הראשונה הייתה של יערה ציקורל. לשמחתי, את יערה - כמו גם נשים נוספות שאת הפינות שלהן שיתפתי – יצא לי להכיר ולפגוש בכמה הזדמנויות מאז.
הפרוייקט תפס תאוצה וזכיתי להכיר עוד ועוד פינות. החשיבות של הפינה בהתפתחות של האישה ולא משנה מה עיסוקה, הייתה ברורה לי יותר מאי פעם. הפרוייקט נמשך כבר שלוש שנים וקצת, ובמקביל המגזין עצמו מתמלא בתוכן, בפוסטים שעוסקים בנשים, מרחבי עבודה, יצירה מקומית, סדנאות ועוד הרבה נושאים אחרים.


הפינה הראשונה של יערה ציקורל. צילום: שירן כרמל


מצאת קו משותף בין כל פינות העבודה?


הקו המשותף הוא שכולן מיוחדות. וכל אחת מתאימה למישהי אחרת. יש מי שלא תשב בפינה בסלון ויש מי שלא יכולה לשבת בחדר נפרד. יש מי צריכה סדר ומי שאוהבת בלאגן. יש מי שהפינה שלה פרקטית ומי שהפינה שלה מעוצבת מא' עד ת'. אבל כולן מהוות מקום אישי של בעלת הפינה וזה המקום שהוא רק שלה בבית.


הפינה של איילת גזית. צילום: עמנואלה בינר


נשים שכירות יכולות להשתתף בפרוייקט?


בהחלט, כל אחת יכולה להשתתף בפרוייקט. גם גברים מוזמנים. מה שחשוב לי זה לשתף ולהכיר לקוראים עוד נשים (או גברים) ולפעמים גם סיפורים. כל פינה היא מיוחדת והיא לא חייבת להיות מעוצבת על מנת להיות כזו. 



מהפינות שראית, מה אימצת לפינת העבודה שלך? 


כשהתחלתי את הבלוג ואת פרוייקט פינות העבודה, הפינה שלי הייתה חלק מחדר שהיה בתהליך שינוי מחדר עבודה לחדר לתינוק. 
לאט לאט הדברים החלו לצאת מהחדר. חלק מצאו את דרכם למרתף ובמקביל החלטתי לאסוף את כל הדברים שלי מכל מיני פינות בבית. יצרתי לי פינה שהיא רק שלי במקום אחר בבית.
ההיכרות עם פינות אחרות עזרה לי להבין שצריך מקום משלך.
אימצתי ואני עדיין מאמצת המון דברים. תולה על הקיר תמונות שאני אוהבת ומחליפה מדי כמה זמן, הוצאתי פריטי ריהוט מסורבלים והחלפתי אותם במדפים שמכילים את כל ה'שטויות' שלי.
אני כל הזמן משנה ומרוצה מכך שיש חפצים בפינה שלי שאני מכירה אישית את היוצרת שלהם.




ממה שלמדת, המלצות למי שרוצה לעשות שינוי מחר בבוקר?


הפינה צריכה להיות פרקטית. פינה יפה ומושקעת זה כיף, אבל חשוב שהיא תענה על הצרכים היומיומיים. שיהיה לך נוח לשהות בה, שהדברים שאת צריכה יהיו נגישים לך.

הפינה צריכה להתאים למי שעובדת בה. אם את מסודרת אז הפינה תהיה יחסית מאורגנת. אבל אם את לא, אל תלחמי בזה. הפינה לא צריכה להיות כל הזמן מתוקתקת. אם את צריכה קצת בלאגן סביבך, תשחררי ותאפשרי לעצמך את הסביבה האופטימלית בשבילך. 

ותמיד צריך לזכור, שכמו שלילדים שלנו יש שולחן כתיבה אבל הם עושים שיעורים בסלון, גם אנחנו לפעמים נמצא את עצמינו עם המחשב בכל מיני מקומות ברחבי הבית, גם אם הפינה שלנו עונה על כל הצרכים שיש לנו.


רעיון או שניים לשינוי בתקציב נמוך?


אם את בשלב של יצירת הפינה, אז איקאה היא בהחלט אופציה מצויינת, מבחינת הריהוט הנדרש לפינת עבודה.

דבר נוסף שמשתלב עם עיצוב פינת העבודה הוא DIY, ומיחזור של חפצים – שימוש בקופסאות שונות אפילו של שימורים, ליצירת אחסון לכלי כתיבה, למשל. 
מגירות ישנות שיכולות לשמש כמדף או אחסון ניירת. 

מיחזור יכול להיות רלוונטי גם לפריטי הריהוט הגדולים – שולחן שאפשר להסב אותו לשולחן עבודה, מדפים שכבר לא צריך, כיסא שאפשר לשפץ ועוד. 
הדפסת פרינטבלס שונים ותלייתם בפינה כמקור להשראה, יכול לעשות הבדל גדול במראה.

תודה לעמנואלה על הסיפור והטיפים.
קדימה, לכו לעשות משהו קטן וטוב לפינת העבודה שלכן.

**********************************************

המגזין "מיס מנדלה" מלא במידע, סיפורים ותמונות משגעות. 
מיס מנדלה בפייסבוק ובאינסטגרם

לגבי פרסום באמצעות באנרים או כתבות, 
שירותי ייעוץ בנושאי נראות דיגיטלית וכתיבת תוכן 
אפשר לפנות ישירות לעמנואלה בטלפון 053-606-5120 
או במייל manu.biener.g@gmail.com

**********************************************

אהבת וגם רוצה להופיע בבלוג?
רוצה לקדם את העסק וליצור נראות נוספת ברשת?
יש כמה אפשרויות לפירסום, אפשר לדבר על זה
054-6484924 או להתכתב איתי litalyar@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה