יום שני, 18 באפריל 2016

ארוחת בוקר לאחת | המטבח של גרציא | קיבוץ העוגן

"ארוחת בוקר לאחת" - מה זה בכלל?


פרוייקט שבו אני דוגמת וטועמת את ארוחת הבוקר הישראלית ה"טיפוסית" במסעדות ובתי קפה. כולם ממוקמים בלב השרון ועמק חפר הכי קרוב לכביש 4.

מה עומד מאחורי הפרוייקט?


אני אוהבת ארוחות בוקר בבתי קפה, במיוחד כשהן עשירות ומוגשות בכלים נאים.
חלק ניכר מהשבוע אני עובדת מהבית, מה שהופך t, הצורך לצאת להתאוורר להכרח ממש.
השילוב הזה של אהבתי לארוחות בוקר והצורך לעבוד מדי פעם מחוץ לבית, הוליד את הרצון לראות מה מוצע לי הכי קרוב לבית (מושב תנובות).
בימים שבהם אין לי השראה ומוטיבציה לכתוב אני פשוט אכניס את המחשב הנייד לתיק, אכנס לאוטו, אסע מרחק קצר ואמצא את עצמי במקום שנעים לי, טעים לי ואני יכולה לעבוד בו.

כרגע אני מתכננת להגיע ל - 6 בתי עסק, הנה השני...


בית קפה "המטבח של גרציא" בקיבוץ העוגן



ארוחת הבוקר הישראלית קיבלה את השם "Good Morning" וככה זה נראה בתפריט



מה הגיע לשולחן?


בגזרת הביצים - חביתה עם עשבי תיבול וגבינת פטה בקוביות גדולות.
בגזרת הממרחים - טחינה, גבינת שמנת, סלט טונה, סלט-רסק עגבניות מתובל מעט פיקנטי, גבינת פטה עם זעתר.
בגזרת המאפים – לחמון (מקווה שיש מילה כזאת) שאור עם דגנים, לחמון עם זיתים שחורים.
יש אופציה ללחמניה ללא גלוטן, בתוספת תשלום.
בגזרת הירקות – סלט ירקות שמורכב מעגבניה, מלפפון, פלפל אדום ובצל. מתובל בפלפל ומלח.
שתיה קלה - מיץ תפוגזר סחוט במקום.
שתיה חמה - הפוך, קטן, רותח, בלי קצף על חלב סויה.



תוספות ללא תשלום
2 תוספת לביצים - בצל, גבינת פטה, עשבי תיבול
חלב סויה
קפה "גדול"

תוספות בתשלום
לחמניה ללא גלוטן
פטריות, בייקון לביצים

מתי מגישים?
מתחילים ב 08.00 מסיימים ב 12.00.
בימי שישי מסיימים ב 13.00.


המקום


אוירה קיבוצית, שקטה. מקום שמרוחק מספיק מכביש 4 כך שבאמת אפשר לשבת בחוץ, ליד שולחן על המדשאה ולשמוע ציפורים מצייצות ובעיקר - שקט. בפנים הריהוט והרצפה נותנים הרגשה כפרית וחמימה.



חניה
חניון קטן, מאספלט וקרוב יותר מול בית הקפה ניתן להחנות בחניון כורכר.

נגישות
חנית נכים מסומנת – לא. נגישות למקום – כן. שירותים – לא.

אינטרנט WIFI
יש, מהיר, עם ססמה.

שקעים
בודדים, בפינות השקטות של בית הקפה.

מתאים לעבודה בשקט?
הגעתי יחסית מוקדם, לפני השעה 10.00 כך שהמקום לא היה מלא והיה שקט. אם אתם מגיעים עם סוללת מחשב טעונה במלואה, אפשר לשבת בחוץ ולהנות מהשקט, מצל העצים והירוק שמסביב.


מתאים לפגישה עסקית?
מבחינת אוירה נעימה ונינוחה – כן.
ממליצה להתקשר לפני שבאים ולהזמין מקום באחת הפינות השקטות, בעיקר אם אתם צריכים להשתמש במחשב.
על "המטבח של גרציא" המליצה לי מיכל בן - ארי מנור, כותבת הבלוג "רואה עולם". אז כבר ניצלתי את ההזדמנות לשבת ולדבר על השתתפות בסדנה "יומן מסע". באמת הגיע הזמן לשמר זכרונות וליצור אלבום מטיול בר המצווה של הבכור שלי.


אכלתי בעבר במקום ארוחת בוקר?


לא, זאת הפעם הראשונה שלי בבית הקפה הזה.


אז...סיימתי מהצלחת?


לא.
גם הפעם סבתא שלי כנראה לא תהיה מרוצה, אבל הפעם השארתי בצלחת רק מהמאפים.


איך אני מסכמת? היה לי טעים?


ארוחת בוקר חביבה.
החביתה הוגשה עם כמות מכובדת של גבינה, שהייתה לי טעימה מאוד.
לחמון הזיתים השחורים היה טעים, קראנצ'י מבחוץ, רך מבפנים וכמות מכובדת של זיתים.

אני מעריכה את הבחירה של בעלות בית הקפה לרכוש מתוצרת מקומית של עמק חפר.




יצירת קשר וברשת 


המטבח של גרציא, קיבוץ העוגן.
נכנסים לתוך הקיבוץ ונוסעים לפי השילוט או מקלידים "גרציא" ב waze.
09-8943-942

דף הפייסבוק המטבח של גרציא

אתר המטבח של גרציא

מועדון חברים - ההצטרפות חינם, שוברים, מתנות ועדכונים על מבצעים.



למקרה שעוד לא שתיתם את הקפה של הבוקר, אני שולחת לכם את שלי
הפוך, קטן, רותח, בלי קצף, על חלב סויה





שלכם,
ליטל ירון – מגלה את השרון


רק להבהיר ש- הפוסט נכתב מטעמי ועל חשבוני.




כל מה שהוגש לשולחן והעלויות נכונים לזמן הכתיבה והפרסום של הפוסט.
כמובן שלבעלי המסעדה/בית הקפה הזכות לשנות כל דבר בכל זמן נתון.

פוסטים קודמים
קופינאס, צור משה

4 תגובות:

  1. איזה יופי של פוסט. סיכמת מעולה את ארוחת הבוקר בקפה גרציא. והמון המון תודה על הפירגון, אשמח להצטרף אליך שוב לארוחת בוקר של אחת (אני הלוא במילא רק שותה קפה...)

    השבמחק
  2. אצטרך למצוא זמן שתהיי מספיק רעבה ;-) או שפשוט תתני להמשיך לאכול לבד ולשחות החוצה את כל הקלוריות...

    השבמחק
  3. ליטל, כמה התגעגעתי לקרוא אותך.
    כעצמאית, התחברתי מאוד לחיפוש שלך אחר מקום בו ניתן לעבוד בשקט ובנינוחות. אני עירונית, יש פה מבחר גדול של בתי קפה, אבל בכולם יש המולה ורעש שמקשים עלי מאוד לכתוב. לא מצאתי לי מקום שקט כזה.
    אחרי שקראתי את הפוסט שלך, חשבתי כמה חבל שאני לא גרה לידך...
    עןד לא קראתי סקירה מרשימה כזו של בית קפה. אני בעיקר אוהבת את הזוווית שדרכה הסתכלת והתרשמת. זה לא רק על איכות האוכל, אלא גם על איכות החוויה כולה. כולל מיקום, שקעים וכו'.

    יש לך חוש הומור כזה נפלא, שכשהגעתי למשפט "אז סיימתי מהצלחת?" התפקעתי מצחוק.
    אחלה אחלה פוסט. נהניתי ממנו כל כך. תמשיכי במסע שלך בין ארוחות בוקר. אנחנו המרוויחים היכ גדולים של זה :-)

    השבמחק
  4. תודה רבה כרינה, אם בא לך ליסוע עד אלי אשמח לקחת אותך אישית לאיזה בית קפה שתרצי. מבטיחה לפטפט מעט ולעבוד הרבה. תודה רבה על הפירגון וממש שמחה שגרמתי לך לצחוק.

    השבמחק